| | Promotion|
| | |

PinDIY

Forgot password?
 Register
View: 131|Reply: 9
Collapse the left

Vraagje Bloch / Zaanse Schans

[Copy link]
Post time: 2020-9-20 06:05
| Show all posts |Read mode
Zie foto, van het internet geplukt:
Ik dacht even het bekende patroon van Mies Bloch van de 2e (op gele stof en met de eendjes) Zaanse Schans te downloaden voor mijn archief. Dan hoef ik het niet zelf in te scannen.

Maar ik kan het hier niet vinden.
Kijk ik niet goed? Of staat het écht nergens?

Zelfs op het internet zag ik het maar 1x (te koop) in het buitenland.
Ik hoor het graag!

Anders zal ik het wel scannen (waar heb ik het ook alweer?) en in deze groep plaatsen als jpg plaatje.
Fijn weekend verder!

Gele zaanse schans deel.jpg
Post time: 2020-9-20 16:35
| Show all posts
op pindiy staat een patroon van de zaanse schans
Mies Bloch - Wenskaarten Zaanse Schans
(ik mag de url niet plaatsen)
maar dat is niet dezelfde als jouw plaatje

Comments

Fijn dat je even met me mee wilt denken! Dat is de 1e ZS die gemaakt is door Mies Bloch. Daarna heeft ze er nog een gemaakt die minder succes had helaas: deze op gele stof met eendjes ervoor.  Post time 2020-9-20 20:22
Reply Support Not support

Use magic Report

Author| Post time: 2020-9-21 21:20
| Show all posts
In een moment van helderheid wist ik me te herinneren waar ik dat 2e patroon van m'n oma had.
Ben het aan the scannen. Maar er zaten lelijke vouwen in, dus 't moet even over.
Hier alvast beiden samen op één plaatje.

De 1e Zaanse Schans van Mies Bloch was op grijze stof geborduurd.
Dat is de Kalverringdijk met het 2e huisje van links het eerste winkeltje van Albert Heijn.

Dat eerste borduurtje was zo'n succes dat er nog een 2e opdracht aan Mies Bloch werd gegeven.
Die werd groter en op gele stof geborduurd. Het is het Zeilenmakerspad, waar de bakkerij van die lekkere Duyvekaters zit.

Gek genoeg, werd die 2e Zaanse Schans minder verkocht en ook minder bekend.

Heb ze even over elkaar heengelegd, zodat je het verschil leuk kunt zien in grootte.
Het patroon volgt!

Zeilenmakerspad geel & Kalverringdijk grijs.jpg

Use magic Report

Author| Post time: 2020-9-22 05:04
| Show all posts
Hier de bijbehorende letters van de eerste Zaanse Schans (Kalverringdijk uit 1976).
Die zijn vrij onbekend. Ze zijn ook uit 1976 direct na het uitkomen van het ontwerp van Mies Bloch ontworpen om onder het patroon te borduren. Dat laatste kun je zien aan de spatiëring van de afzonderlijke letters.

Het lettertype komt overeen met de krulletters van de winkeltjes en huisjes uit die streek.

Verdere informatie:
'Designed in 1976 to complement the Zaanse Schans (Kalverringdijk) design by Mies Bloch.
May also be used for other designs.
Chart is free of charge. May not be sold.
Letters are advised to be cross stitched in DMC colours 909 or 890.'

Zaanse Schans letters.jpg

Use magic Report

Author| Post time: 2020-9-23 17:15
| Show all posts
Hoi allemaal,
Het patroon staat inmiddels hier: pindiy.com/thread-464709-1-1.html
Nu had ik er 0 coins voor gevraagd en ook vermeld dat ik er niets voor wil hebben, maar dat is kennelijk niet mogelijk.
Mijn excuses aan jullie hiervoor.

Use magic Report

Post time: 2020-9-24 01:40
| Show all posts
Lief van je. Hij is echt gratis. Maar je betaald altijd de download kosten, bij scans is dat 30 coins.
Daar kun jij dus niks aan veranderen, dat is voor pindiy.

Comments

Oooh, dank je voor het antwoord! Ik had Moderator Christina al gevraagd maar zit nog even op antwoord te wachten. 30 piek! Wie 'm wil, moet z'n mailadres maar even pm-en!  Post time 2020-9-24 01:56

Use magic Report

Post time: 2020-9-24 05:06
| Show all posts
30 coins heb je met 1x inloggen terug verdiend :-)

Comments

Hihihi da's inderdaad waar!  Post time 2020-9-24 05:17

Use magic Report

tag|FAQ|Dark room|PinDIY

2021-3-5 20:52 GMT+8 , Processed in 0.176214 sec., 18 queries , Gzip On, XCache On.

© 2009-2021 811

Quick Reply To Top Return to the list